#
whatsapp
telefon

Projeksiyonlu Teorik Eğitim

#

Projeksiyonlu Teorik Eğitim

Öğretme - öğrenme sürecinde kullanılan araçların çocuğun duyularına hitap etmesi öğrenmelerin kalıcı olması açısından çok önemlidir.Bir öğretme etkinliği ne kadar çok duyu organını içine alırsa, öğrenme olayı o oranda kalıcı ve nitelikli olmaktadır.Bu nedenle, araçların seçiminde çocuğun görsel ve işitsel duyularını devreye sokacak araçlar olmasına dikkat edilmelidir. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki, insanlar okuduklarının % 10’unu, duyduklarının % 20’sini, gördüklerinin % 30’unu, hem gördüklerinin hem de duyduklarının % 50’sini, görüp işittiklerinin ve söylediklerinin % 80’ nini, görüp, işitip, dokunup, söylediklerinin % 90’ ını hatırlamaktadır. Bu sonuçlar, öğretmenin eğitim ortamında mutlaka en az bir eğitim aracı ve gerecini / materyalini kullanması gerektiğini göstermektedir.

Projeksiyon aleti eğitimin birçok alanında yaygın olarak kullanılmaktadır. Kullanım alanları;

♯ Eğitim ve öğretim süreci içerisinde öğretmen etkinliğinin yanı sıra görsel etki yaratmak
♯ Öğrencilerin süreç içerisinde dikkatlerini yüksek tutmak
♯ Anlatım yöntemini kullanırken beş duyu organından bir tanesini daha aktif hale getirmek
♯ Sunuş yolunu etkin kullanabilmek
♯ Dersi tek yönlü olmaktan azda olsa kurtarmak(sadece öğretmenin aktif olmasının yanı sıra öğrencinin degördükleri karşısında aktif olmasını sağlamak)
♯ Dersler anlatılması güç olan noktalara daha rahat değinebilmek, çeşitli görsel öğeler sunabilmek
♯ Boyut olarak büyük olan ya da sınıf ortamında bulundurulması güç olan materyalleri, nesneleri ya dakişileri ortamda resimleri ya da videoları yardımı ile sunabilmek
♯ Öğrencilerin yaptıkları çalışmaları tüm öğrencilerile paylaşmak ve onlara sunabilmek
♯ Öğretmenin bir defa da birdençok öğrenciye aynı anda elektronik ortamdaki bilgileri aktarıpsunabilmek ve paylaşabilmek